+ 32(0)496 52 20 39[email protected]

[vc_row css=”.vc_custom_1694431845754{margin-top: 0px !important;margin-bottom: 0px !important;border-top-width: 0px !important;border-bottom-width: 0px !important;padding-top: 0px !important;padding-bottom: 0px !important;}”][vc_column width=”2/3″][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/1″][pofo_section_heading pofo_heading_type=”heading-style2″ heading_preview_image=”heading-style2″ pofo_title_element_tag=”h1″ pofo_heading=”E-mailmarketing belangrijker dan ooit” pofo_title_font_size=”20px” pofo_title_color=”#000000″ pofo_title_responsive_settings=””][vc_column_text]De e-mail? E-mail is al 6.943  keer dood verklaard. Maar guess what, e-mailmarketing leeft meer dan ooit. E-mails blijven nog altijd één van de meest succesvolle tools om (potentiële) klanten te bereiken, overtuigen en te binden. Meer nog, nu het tracken van websitebezoekers complexer wordt dan ooit, is e-mailmarketing al helemaal toe aan een revival.

Nu er recent een einde is gekomen aan third party cookies, wordt het doelgericht adverteren via ads een heel stuk moeilijker. Een reden te meer om de goede oude e-mail van onder het stof te halen en terug of nog meer in te zetten op e-mailmarketing. En ja, je hebt gelijk, we krijgen nog steeds een massa e-mails, dus eigenlijk is de e-mail terug van nooit weggeweest. [/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][vc_column width=”1/3″][/vc_column][/vc_row][vc_row css=”.vc_custom_1694426980193{margin-top: 0px !important;border-top-width: 0px !important;padding-top: 0px !important;}”][vc_column width=”2/3″][pofo_section_heading pofo_heading_type=”heading-style2″ heading_preview_image=”heading-style2″ pofo_title_element_tag=”h2″ pofo_heading=”5 tips voor succesvolle e-mailmarketing” pofo_title_font_size=”18px”][vc_column_text]Yes, we willen ook wat scoren in Google en dan doet de bovenstaande titel het uitstekend. Maar wat echt belangrijk is, hoe pak je e-mailmarketing nu eigenlijk aan? Wij schotelen je met plezier enkele best practices en wat tips voor. 

Tip 1 I To the point en makkelijk leesbaar 

Behapbare mails, overzichtelijk, triggerend en to the point. Jouw e-mail is de vertrekbasis, voor de diepgaande informatie moet er doorgeklikt worden. Stop niet te veel topics in je e-mail, zorg voor content met meerwaarde en houd de graphics clean. Heel wat nieuwsbrieven zijn warrig opgemaakt, waardoor ze niet uitnodigen tot lezen. 

Ga voor een unieke tone-of-voice die herkenbaar is. Niemand zit te wachten op gortdroge mails. Bedenk een knaller van een subject en vergeet ook de preview tekst niet. Een goede e-mail of nieuwsbrief moet uit de massa springen. Begin daarom ook met je belangrijkste boodschap eerst, niet iedereen doet de moeite om heel je e-mail door te scrollen. [/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_single_image image=”21638″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row css=”.vc_custom_1694426970350{margin-top: 0px !important;border-top-width: 0px !important;padding-top: 0px !important;}”][vc_column width=”1/3″][vc_single_image image=”21639″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]Tip 2 l Wees consequent 

Akkoord, het kost wat tijd en discipline, maar probeer een vaste cadans aan te houden. Een maandelijkse nieuwsbrief moet echt wel maandelijks buiten. Dag op dag hoeft niet, maar je begrijpt het punt. Neem je je voor om met e-mailmarketing te starten, accepteer dan dat er wat werk in gaat zitten. Let wel, goede e-mailcampagnes leveren meer op dan jouw tijdsinvestering. Uiteraard kun je jouw nieuwsbrieven en e-mailings uitbesteden, maar in principe kun je dat perfect zelf. 

Tip 3 l Werk met een eigen bestand

Verzamel je nog geen e-mailadressen van je klanten of heb je wel adressen, maar doe je er niets mee? Begin dan nu onmiddellijk, ja nu! Je hebt goud in handen, maar je laat het in heel wat gevallen door je vingers glippen. E-mailmarketing zorgt voor meer verkoop bij bestaande klanten én trekt nieuwe klanten over de streep. Adressen kopen? Begin er niet aan! Maar al te vaak zijn deze adressenlijsten gedateerd, bevatten ze heel wat waardeloze mailadressen en kosten ze aardig wat geld. Een eigen bestand is een must! [/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row css=”.vc_custom_1694490938799{margin-top: 0px !important;margin-bottom: 0px !important;border-top-width: 0px !important;border-bottom-width: 0px !important;padding-top: 0px !important;padding-bottom: 0px !important;}”][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]Tip 4 l Personaliseer waar mogelijk 

Yep, we geven het toe, we zondigen er ook soms tegen, maar personaliseer waar je kan. Heb je de voornaam van je klant of prospect, stop deze dan mee in je bestand en personaliseer je e-mails. Elk mailprogramma – en er zijn er wel wat – laat dit toe. Zo communiceer je een stuk persoonlijker en bijgevolg ook succesvoller. Wil je meteen een stap verder gaan, dan kun je via segmentatie ook blokken in e-mailcampagnes aanpassen op maat van wie de mail ontvangt. De complete uitleg zou ons in dit artikel te ver brengen, maar vraag er ons gerust naar. 

Tip 5 l Denk na over geautomatiseerde flows

Heb je een nieuwsbrief, maar mag het voor jou net wat meer zijn? Met geautomatiseerde e-mailflows kun je hele leuke dingen doen. Denk maar aan opvolgingsmails, een mailtje met een reminder als je een offerte hebt gestuurd, bijkomende tips om een net aangekochte zetel te onderhouden of upsell … Voor elke business valt er wel een flow te bedenken die voor toegevoegde waarde kan zorgen. Let wel, je hoeft je klant/prospect niet te overstelpen met mails, maar wat gerichte aandacht doet wonderen. [/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_single_image image=”21640″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″ desktop_alignment=”text-center” desktop_mini_alignment=”md-text-center” ipad_alignment=”sm-text-center” mobile_alignment=”xs-text-center”][vc_column_text]Allemaal goed en wel dat mailen, maar hoe meet ik het rendement? 

Het spreekt voor zich dat je e-mailmarketing en campagnes je wat moeten opleveren. Maar welke parameters zijn het waard om in de gaten gehouden te worden? Wel: 

  • Aangezien je als het goed is altijd met een call-to-action werkt, is het belangrijk om te bekijken hoeveel en welke contacten hierop geklikt hebben. Een persoonlijke opvolging kan aangewezen zijn.
  • Verder is het ook de moeite waard om de open ratio van je e-mailcampagnes in de gaten te houden. Met een open ratio van 25 à 30% scoor je al behoorlijk. Scoor je een stuk minder? Werk dan aan je preview, subject en/of opening van je mail.
  • Verkoop je ook effectief wat via e-mail, dan is het belangrijk om de conversieratio te meten, hier haal je immers omzet en winst uit. Is er na een tijdje geen conversie, maar stop je er wel heel wat tijd in, dan moet de campagne anders aangepakt worden of trek je er beter de stekker uit.

Uitbesteden of niet? 

Jouw e-mailmarketing en campagnes uitbesteden? Dat kan, maar weet dat je zelf toch nog altijd voor wat input moet zorgen. Het opmaken, de teksten, het opzetten van marketing automation, we helpen je er graag bij, maar dan nog moeten we weten wat je wil communiceren. Het gaat dus sowieso om een samenwerking, weliswaar één die op termijn steeds vlotter en vlotter gaat verlopen. Een boompje opzetten over e-mailmarketing of wil je weten wat dit voor jouw onderneming kan betekenen? Je weet ons vast wel te vinden! [/vc_column_text][vc_empty_space][pofo_button pofo_button_style=”style1″ pofo_button_preview_image=”style1″ pofo_button_type=”large” pofo_button_text=”url:https%3A%2F%2Fmakeitsticky.be%2Fcontact%2F|title:Contact|target:_blank” pofo_button_text_color=”#ffffff” pofo_button_border_color=”#000000″ pofo_button_hover_bg_color=”#ffffff” pofo_button_hover_text_color=”#000000″ pofo_button_hover_border_color=”#ffffff” css=”.vc_custom_1694490911220{background-color: #000000 !important;}”][/vc_column][/vc_row]