+ 32(0)496 52 20 39[email protected]
Bij Make it Sticky houden we de vinger aan de pols op het vlak van content marketing. Logisch, het is onze job. Nu het jaar stilaan op zijn laatste benen loopt, kijken we al eens in de glazen bol richting 2021. Welke trends in content marketing signaleren we en waar gaan we op inspelen? Wij zetten alvast 4 belangrijke trends in content marketing voor je op een rijtje. 
Waarden en normen
De tijd dat je als bedrijf voldoende had aan de beste of meest voordelige producten/diensten ligt achter ons. Consumenten verwachten een band, ethisch gedrag en het streven naar een hoger doel. Klanten willen echt wel weten hoe je als merk over bepaalde zaken als duurzaamheid, inclusiviteit en andere topics denkt. Content marketing zal dus nog meer inzetten op betrokkenheid en het communiceren van de bedrijfswaarden. Kijk bijvoorbeeld eens naar wat Coca Cola deed tijdens de coronacrisis. Bedrijven moeten transparanter en opener zijn dan ooit om de consument nog te raken en te overtuigen en laat content marketing daar nu net uitermate geschikt voor zijn.
Persoonlijke sales vervangen door / aangevuld met content marketing
Covid heeft één ding duidelijk gemaakt: als persoonlijke sales een stuk moeilijker worden is er een alternatief nodig. Meer en meer zullen sales medewerkers ook inzetten op social media, lead generation en content marketing. Ze zullen zelf aan de slag gaan met content om zo klanten te bereiken en te overtuigen. Meer content marketeers dus en meer aandacht voor deze discipline!
Meer audio
Ok, dat video en animatie is doorgebroken dat is wel duidelijk, maar ook audio blijft terrein winnen. Denk maar aan de ontelbare podcaste met meerwaarde die er vandaag de dag zijn. Podcasts zijn relatief makkelijk te maken en zijn een mooie en waardevolle vorm van content marketing. Je eigen radiostation, waarom zou je het niet doen? Zorg dat er een podcast of andere vorm van audio in je contentplan zit!
Live video
Of we ooit nog terug gaan naar het veelvuldig vergaderen en de live events, dat is nog maar de vraag. We zijn wel zeker dat live events die worden uitgezonden een mooie toekomst wacht. Ook wanneer traditionele events niet kunnen doorgaan en winkelpunten/kantoren gesloten zijn, willen we onze doelgroep kunnen bereiken. Live video maakt dit mogelijk, schept alsnog een band en laat toe te converseren met ons publiek.
 Jouw content marketing bekijken?
Eens bekijken hoe jij deze content in je content marketing kunt inpassen of andere zaken bespreken? Nodig ons eens uit, we bekijken het graag samen met jou!