+ 32(0)496 52 20 39[email protected]
Mooi, je hebt besloten met Google Adwords en/of Facebook Ads aan de slag te gaan. Die instellen gaat misschien nog lukken, maar welke tekstjes plaats je om ervoor te zorgen dat mensen ook effectief klikken? Met onderstaande tips kom je alvast een heel eind. En anders reken je toch gewoon op ons … 
Tip 1
Schrijf op basis van de customer journey (Google Adwords)

Alarm, buzzwoord gesignaleerd. In een notendop komt het erop neer dat Google gaat bepalen of je advertentie relevant is of niet voor een doelgroep. Gebruik je relevante zoekwoorden in je advertentie dan kom je er vaak beter uit in de Google veiling. Die woorden zijn dus belangrijk, maar de fase in de customer journey is dat ook! 

Concreet doorloopt een klant een aantal fases vooraleer hij/zij tot een aankoop overgaat. Van bewustzijn tot aankoop en alles wat daartussen zit. Het is logisch dat iemand op het moment dat hij/zij nog opties aan het afwegen is, getriggerd wordt door andere advertenties, dan dat hij/zij heel gericht op zoek is naar een specifieke oplossing. Het juist aanbod en de juiste info op het geschikte moment, daar komt het op neer. 

Tip 2
Geef duidelijk aan voor wie de advertentie niet is (Google Adwords)

Wrijf eens in je ogen en herlees. Ja, we gaan mensen afschrikken. Waarom? Omdat nutteloze kliks van mensen die toch nooit klant worden geen barst opleveren en enkel geld kosten. Richt je je op vrouwen, geef dat dan duidelijk aan in de advertentie. Wil je mensen bereiken met één oor, 45 tanden en een lui oog, geef dat dan ook aan. Mensen snappen zo snel dat een bepaalde advertentie niet voor hen weggelegd is en klikken niet. Zo geef je je budget uit aan de juiste potentiële klanten. 

Tip 3 
Zorg voor een goed gevoel bij je doelgroep (Facebook Ads)

Nee, mensen gebruiken Facebook niet om naar jouw advertenties te staren. Meer nog, ze haten het over het algemeen. Welke advertenties dan toch werken? Berichten die voor relevante info en een goed gevoel zorgen, perfect binnen de leefwereld van je doelgroep. Begin er maar aan … Maak je communicatie dus niet te commercieel en verplaats je vooral in de schoenen van je doelgroep. Wat willen ze zien, waar hebben ze nood aan en what’s in it for them?

Meer weten?
Meer weten over de mogelijkheden van Google Adwords, Facebook Ads of simpelweg de juiste teksten nodig? Je weet ons wel te vinden!