...
+ 32(0)496 52 20 39 [email protected]

Een B2B-doelgroep bereiken? Dan zit je gebeiteld met LinkedIn. Als freelance marketeer heb ik al heel wat LinkedIn campagnes gelanceerd en de resultaten zijn vaak heel mooi. Met plezier zet ik enkele recente trends en ontwikkelingen op dit platform voor je op een rijtje.

Spring verstandig om met technologie

Het is niet omdat technologie er is, dat je bijvoorbeeld AI altijd moet gebruiken. Authenticiteit en originele ideeën zijn vandaag belangrijker dan ooit. Generieke berichten vallen dan wel makkelijk te produceren, ze raken de lezers of potentiële klanten niet. Gebruik technologie voor je research, maar maak er dan wat persoonlijks van. Unieke verhalen – hoe moeilijk die ook te vinden zijn – vormen daarbij de basis. Investeer er met de glimlach wat meer tijd en budget in, dat verdien je terug!

Post je bijvoorbeeld op LinkedIn, doe dit dan zelf. Laat het niet over aan een team of agency. Je bereik zal groter zijn, er volgt meer interactie en je voelt je er vaak nog goed door ook. Speel in op de actualiteit en deel persoonlijke ervaringen en nee, dat kan iemand anders eigenlijk niet.

Vergeet geen sterke beelden

Wees maar zeker dat beelden beter blijven hangen dan tekst. Durf te investeren in visuele storytelling en daarbij kun je eigenlijk niet meer om video en animaties heen. Herkenbare beelden worden vrij snel aan jou en/of je bedrijf gelinkt, waardoor je boodschap veel sterker binnenkomt. Voel je je er goed bij, voeg hier dan ook een persoonlijke toets aan toe. Het hoeft niet allemaal gelikt te zijn of door een professionele fotograaf geschoten. Let wel: LinkedIn is Instagram niet en al helemaal geen Tinder. Persoonlijke beelden en video’s lokken veel meer reacties uit, waardoor je ook weer beter gaat scoren in het algoritme. Beschouw het gerust als een vliegwiel dat je in gang duwt.

Ga voor een persoonlijk brand

Jij bent je zaak, zelfs al ben je niet de eigenaar. Je persoonlijke merk is dus belangrijk. Bovendien scoort je persoonlijke pagina op LinkedIn vaak merkelijk beter dan de bedrijfspagina. Zorg ervoor dat ze elkaar versterken. Jouw personal brand verdient een plekje in je marketingplan. Durf ook de mensen van je bedrijf in de kijker te zetten en deel info die aanzet tot engagement. Op die manier bouw je aan een eigen community.

Analyseer en schaaf bij

Een LinkedIn campagne is nooit af. Met Google Analytics en de analysetools die in LinkedIn zelf zitten kan je heel wat meten en bijsturen. Bovendien kun je ondertussen super gepersonaliseerde campagnes lanceren.

Kun je wat hulp gebruiken bij je Linkedin campagnes?

Wil je meer halen uit LinkedIn, scoren met je LinkedIn ads of een campagne opzetten die resultaat oplevert? Als freelance marketeer ben ik thuis in de materie en help ik graag. Contacteer me en ik bekijk graag samen met jou de doelstellingen en mogelijkheden. Ook voor jouw onderneming kan ik resultaten boeken.

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.