+ 32(0)496 52 20 39[email protected]
Een actie of speciale campagne heeft meer effect met een specifieke landingspagina. Een goede landingspagina zorgt immers voor meer rendement en focus. We geven jullie alvast een aantal tips mee voor als je zelf met zo een pagina aan de slag wil.
Tip 1: Leg de klemtoon op de actie en/of het aanbod.

Een landingspagina is geen volledige website, dus je laat al te veel toeters en bellen maar beter achterwege. Zorg dat de belangrijkste info opvalt en filter alle overbodige info.

Tip 2: Zorg voor een sense of urgency

Vaak loopt een actie/campagne maar gedurende een korte periode. Het creëren van urgentie is dan ook essentieel. Het zet bezoekers aan tot actie, zorg alleen wel dat het geloofwaardig overkomt. Een timer die aftelt of een aantal kan helpen om dit visueel vorm te geven. Ok, het is een gekend trucje, maar daarom niet minder succesvol.

Tip 3: Laat campagnebeelden terugkomen

Zorg voor consistentie door campagnebeelden die je on- en offline gebruikt te laten terugkomen op je landingspagina. Dit zorgt voor herkenbaarheid.

Tip 4: Werk met een CTA

Bepaal wat je wil bereiken met je landingspagina en zorg voor een duidelijke call to action om je doel te bereiken. Dit kan een bestelling zijn, maar net zo goed een download of een andere actie. Zorg dat je CTA eruit springt en stimuleert.

Tip 5: Zet je troeven in de kijker

Verplaats je in je potentiële klant en zet je usp’s in de kijker. Benoem de voordelen voor de klant. Zorg dat ze duidelijk op je landingspagina te zien zijn. Bulletpoints zijn ideaal.

Tip 6: Snelheid en navigatie

Zorg voor een landingspagina die snel laadt en overzichtelijk is. Een optimale ervaring die sel aanzet tot actie is cruciaal.

Tip 7: Mobile responsive

Zorg dat ook je landingspagina mobile responsive is. Een must!

Tip 8: Maak je landingspagina bekend

Je landingspagina kan nog zo geweldig zijn, zonder ze bekend te maken komt er geen hond op terecht. Neem de pagina op in je Google Ads-campagnes, adverteer er mee en geef er ruchtbaarheid aan. Ook via social media kun je deze pagina pushen. Vergeet ook zeker je nieuwsbrieven niet in te schakelen.

Tip 9: Zorg dat je kunt retargeten

Maak van je bezoekers op je landingspagina een doelgroep in Analytics, zodat je deze mensen ook achteraf nog kunt bereiken.

Meer weten?
Zo, meet deze tips kom je ongetwijfeld al een heel eind. Meer weten of wat hulp nodig? Geef ons een seintje en we helpen je plezier verder met het opzetten van succesvolle campagnes.