+ 32(0)496 52 20 39[email protected]

Vergeet Twitter of tegenwoordig X: Meta, het bedrijf achter onder meer Facebook en Instagram, lanceerde onlangs Threads op de Europese markt. Nog een nieuw berichtenplatform, zit je daar wel op te wachten? Het zou zomaar eens kunnen … 

Wat is Threads? 

Beschouw Meta Threads gerust als een soort Twitter-kloon. Je kunt de app perfect vergelijken met X en Mastodon. Bij Threads draait het om tekstberichten waar anderen op kunnen reageren of ze kunnen je boodschap delen. Herkenbaar, niet? Momenteel is het mogelijk om tot maximaal 500 tekens te posten, een stuk langer dan de 280 tekens bij X. Aanvullen kun je je posts met foto’s en video’s en deze mogen maximaal 5 minuten duren. 

Inloggen met je Instagram-account

Ben je al een trouwe gebruiker van Instagram, dan hoef je geen nieuw account aan te maken. Inloggen bij Threads doe je met je Instagram-account. Je ontdekt al snel een tijdlijn met accounts die je volgt en eentje met suggesties en je favoriete accounts. Ook hier niets nieuws onder de zon dus. 

Wil je de app downloaden dan kan dit perfect voor iOS en Android. Dit kan via de stores, maar ook via de Instagram-app. Ook in je browser werkt Threads overigens perfect. Momenteel is het nog niet mogelijk om via Threads privéberichten te versturen of een groepschat aan te maken, maar wat niet is kan uiteraard nog komen. 

Wat heb je bedrijfsmatig aan Threads? 

We horen je al denken, weer een social media kanaal om te onderhouden, heb ik er wel iets aan? Wel, we geven je alvast de mogelijke opportuniteiten mee: 

  • Threads biedt een vlotte manier om met je (potentiële) klanten te communiceren met een hoog engagement. Je gaat makkelijk in dialoog, ideaal dus als je een community wil opbouwen.
  • Je kunt er awareness en visibiliteit voor je onderneming creëren. Hoe meer aanwezig je bent, hoe meer top of mind je blijft. Momenteel is er heel wat buzz rond het platform en daar kun je van profiteren. 
  • Via het kanaal kun je makkelijk netwerken en de concurrentie in de gaten houden. 

Heel wat mensen hebben al een Threads account en voor B2C-bedrijven kunnen er zeker opportuniteiten liggen. Je behoort tot de early adopters. Breekt het netwerk helemaal door, dan heb je een voorsprong. 

In tegenstelling tot bij Instagram is het bij Threads wel mogelijk om makkelijk links te leggen naar het web in je posts. 

Doen of niet doen? 

Een algemeen advies kunnen we je jammer genoeg niet geven. Het hangt allemaal van je onderneming, business en doelstellingen af. Wij bekijken alvast de mogelijkheden in detail zodat we je bij Make it Sticky op maat kunnen adviseren.