...
+ 32(0)496 52 20 39 [email protected]

AI is booming, AI-tools nemen heel wat werk over en wees maar zeker dat artificiële intelligentie ook impact heeft op de sociale media en je social media strategie. Meta pakt uit met AI-chatbots, X krijgt klappen, Threads is erbij gekomen en LinkedIn wordt steeds relevanter. Het social media landschap ondergaat een transformatie en als ondernemer/marketeer evolueer je maar beter mee. Ik zet met plezier enkele belangrijke zaken voor je op een rijtje.

Een veranderende dynamiek op de sociale media

Social media platformen hechten steeds minder belang aan nieuws en delen. Een klein geheimpje: ze willen je op hun platform houden. Het verkeer van sociale media platformen naar nieuwssites daalt zienderogen. Waar ze bij Meta en andere platformen dan wel belang aan hechten? Aan het sturen van privéberichtjes en group chats. Alle platformen zijn TikTok gevolgd en schotelen je nu meer content voor op basis van je gedrag.

Originele en unieke content wordt steeds belangrijker en met simpelweg reposten kom je er niet meer. Het delen van content van anderen wordt steeds minder belangrijk. Een reden te meer om in te zetten op eigen, unieke en beklijvende content die pas in je social media strategie. Als ondernemer ben je meer dan ooit een content creator.

Wat betekent dit voor jou als ondernemer voor je social media strategie?

Blijven evolueren is de boodschap. Ook hier geef ik je graag enkele pointers mee om rekening mee te houden:

Een community opbouwen is quasi onmogelijk

De tijd dat je één boodschap naar je community/volgers kon delen en ze dit ook effectief zagen is voorbij. Enkel grote mensen kunnen dit nog klaarspelen. Wil je nu mensen écht bereiken, dan opteer je beter voor Slack of een WhatsApp groep. Je boodschap droppen op Meta en hopen dat er een stroom aan reacties komt is echt niet meer van deze tijd.

Vergeet de tijdlijn

Drop je enkel nog artikelen met links naar je blog, je nieuwe producten en andere commerciële onzin, dan word je nog zelden getoond. Zorg voor entertainment, originele content voor de sociale media en haal de content creator in je boven. Enkel zo kun je nog door de massa breken en effectief in the picture komen.

Schep waarde en zorg dat je relevant bent voor je doelgroep. Klanten en potentiële klanten vinden vervolgens heus wel de weg naar je eigen kanalen, wat steeds de doelstelling is. Entertain ze op de socials, maar nodig ze vervolgens uit op je eigen site, laat ze inschrijven voor een nieuwsbrief.

Vluchtige content

Vluchtige content die snackable is, geniet veruit de voorkeur. Probeer je bezoekers zo snel mogelijk tot actie aan te zetten. Betrokkenheid op lange termijn is een illusie.

Vermenselijk je merk

Mensen kopen van mensen, mensen hebben interesse in mensen. Werk met influencers, treed als eigenaar zelf op de voorgrond en pak uit met je personal brand.

Kun je wel wat hulp gebruiken?

Wil je meer impact maken met je social media? Nood aan een social media strategie? Of wil je eindelijk wat meer doen dan promo na promo droppen? Geef me een seintje. Ik bekijk graag samen met jou de mogelijkheden.

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.