+ 32(0)496 52 20 39[email protected]
1. Connecteer en communiceer met anderen

Interessante content komt vaak voort uit interactie. Ga netwerken en noteer, woon conferenties bij en pik de nieuwste trends in je vakgebied op. Connecteer online met potentiële klanten/partners en vraag hen om informatie. Engageer je in online gesprekken en wissel kennis uit. Niet alleen kom je zo ongetwijfeld op nieuwe onderwerpen uit, je werkt ook aan je netwerk en geloof ons: dat levert op.

2. Haal je content uit live chat

Aardig wat verkeer op je site? Waarom geen live chat functie integreren? Zie je geregeld dezelfde vragen verschijnen, dan weet je dat je daar een topic aan kunt besteden.

3. Welke vragen krijg je keer op keer?

Of het nu in je shop, aan de telefoon of via het web is: Welke vragen krijg je keer op keer? Beschik je over een saleskanaal, dan zijn zij ook een waardevolle bron aan informatie. Zo kom je steeds met relevante content op de proppen, waar er echt nood aan is.

4. Geef jezelf tijd om creatief te zijn

De nodige research gedaan? Neem een stapje terug en laat je brein het werk doen. De beste ideeën komen vaak wanneer je ze het minst verwacht. Laat alle info even bezinken voor je aan het schrijven gaat.

5. Trends & tools

Wist je dat er hele handige tools zijn om uit te vogelen welke content het meest gedeeld wordt op Google? Buzzsumo is er zo bijvoorbeeld eentje. Zo ontdek je snel welke topics het goed doen rond een bepaald zoekwoord en kun je er op inhaken. Met een interessant geschreven artikel te reposten, is trouwens helemaal niets mis.

Bovendien houdt het steek om de grote trends te volgen. Zo is video momenteel super populair, dus kun je daar maar beter op inspelen.

Nood aan meer input?
Kun je nog wat meer input gebruiken of wil je je content marketing uitbesteden? Geef ons gerust een seintje en we denken met je mee!