CASE l PASSE PARTOUT

Content marketing zoals het hoort

Passe Partout, een toonaangevende Belgische meubelfabrikant groeide de voorbije jaren een stuk forser dan de markt. Uiteraard liggen de fraai vormgegeven en kwalitatieve zetels aan de basis van dit succes, maar gezien het geringe marketingbudget draagt de branding op de social media, zeker en vast zijn steentje bij. De voorbije 4 jaar konden we onze creativiteit bij Make it Sticky hier op botvieren en met succes. Het is altijd fijn als een klant zijn schouders er echt mee onder zet en dat dat dan ook zijn vruchten afwerpt. Een groei van meer dan 40% per jaar, dat moet je verdienen. 

Social media als belangrijke marketingtool 

Het pronkstuk van Passe Partout is ongetwijfeld hun jaarlijkse coffee table book. Een prachtig naslagwerk, waar interessante artikelen en prachtige foto’s van de meubelcollectie elkaar afwisselen. Als runner up? Ongetwijfeld de social media, met een 4-tal Instagram- en Facebookposts per week, heel wat stories, reposts en up-to-date Pinterest borden scoren we op dat vlak bijzonder goed. Logisch dus dat deze kanalen stevig bijdragen aan de groei én bekendheid van het merk. 

Contentagenda als basis

Tijdens een 2-maandelijkse meeting van een 2-tal uur worden de krijtlijnen voor de volgende maanden uitgetekend. Een complete contentagenda en planning wordt uitgewerkt? De uitwerking die is in onze handen, maar de grote lijnen liggen vast. Wil dat zeggen dat we niet kort op de bal kunnen spelen en switchen van content? Tuurlijk wel, maar een groot deel van het succes ligt in het voorbereidende werk en de vlotte communicatie tussen alle partijen. Zaakvoerder Dirk Steenbeke gaat er alvast vol voor. 

Quasi zuiver organisch

De voorbije jaren werd er amper budget uitgetrokken voor paid ads, maar kwam de groei voort uit organische posts, die veel gedeeld worden en een breed publiek bereiken. Tal van topics komen aan bod en het gaat veel breder dan enkel de zitbanken in de kijker zetten. 

Weten of we dit succes ook voor jou kunnen boeken? 

Meer weten over deze case of wil je eens bespreken hoe we jouw content marketing en social media naar een hoger en beter gestructureerd niveau kunnen tillen? Geef ons een seintje en we bespreken het graag.